onsdag 12 november 2014

Loreal Volominous Million Lashes & Miss Manga Black Test

För någon månad sedan köpte jag en  Loreal Voluminous Million Lashes som var vattentät. Min produkt recension: Den var verkligen bra, den höll sin standard av produktbeskrivning. 
-"L´Oreal Paris Volume Million Lashes Mascara Waterproof Black L´Oreal Paris Volume Million Lashes Mascara Waterproof ger dina fransar mer än volym. Den miljoniserande borsten har extra många mjuka piggar som kommer åt varje frans. Den nya smarta behållaren gör att du får exakt rätt mängd mascara på borsten, för ett 100% klumpfritt resultat. Observera att mascaran är vattenfast och du behöver remover för vattenfast ögonmakeup." -CDON.com produktbeskrivning "

+ Borsten var bra. 
+ Den är klumpfritt om du inte lägger 100 lager. Jag brukar lägga 2-3 men det fungerade bra!
+- Den är bokstavligen vattenfast, det gick alltid fransar av när jag skulle ta bort maskarna med remover. 

Så i enlighet håller produkten sin produktbeskrivning. Jag brukar alltid få en massa kladd vid mitten av dagen under ögonen när jag har mascara utan vattentät funktion, därför fungerar den här mascaran bra från att få "mörka ögon"en hel dag. Den är dessutom bra för tillfällen som fester, event och dåligt väder. 

Fest:
Gäller samma sak som daglig bruk, snygga ögonfransar utan mörka ögon. Dock tror jag vanlig mascara kan ge lite mer Volym boost. Skulle därmed rekommendera att lägga vanlig mascara och ett lager över av vattentät mascara.

Event: 
Vi säger studenten. Från jätte tidigt på morgonen kommer du att vara sminkad tills nästa dygn. Student frukost, skolan, utspring och flaken. Jag minns mitt flak då 98% hade vanligt smink och när vi hade åkt runt i några minuter hade deras smink redan runnit bort. Jag kan säga det var en av de bästa tiderna jag använt vattenfast smink. (+foundation också.)
Sen fortsätter dagen med en mottagning och eventuellt slutskiva. 


Dåligt väder:
Tro det eller ej. Om du inte är i en vattenpark ( jag sminkar inte mig när jag badar men jag har sett folk göra det måste bara fråga, varför??(förutom om du är på poolpart)) men nu snackar jag mer om bokstavligen dåligt väder. 
När du är ute och som vanligt har Sverige PMS väder och ba svänger en hög med regn från ingenstans och du ba FML. 
Då är det en plus att du inte behöver oroa dig lika mycket att du kommer se ut som du gråter svarta tårar. Eller komma in genom en dörr och se ut som skit.

När vi var i Gröna Lund i år spö regna det. Jag hade hoppats på att SMHI, klart.se hade fel på sin prognos. Men vädret ljög inte, när vi stod i kön till kvasten så vi märkte inte att det hade redan börjat spö regna. När vi började åka den så forsade det regn och kaos hela dagen. Fördelen var att det inte var någon kö och najs att mitt smink höll sig hela dagen.

Min enda nackdel med denna vattentäta mascara är att den är så bra att det är svårt att ta bort. Kanske det är jag som har lagt för mycket. Dock känns det om jag inte lägger en till lager så kommer inte volymen bli lika bra. Jag har ur korta ögonfransar också, så det behövs mycket för att synas.


I helgen var det kampanj på denna mascara: Loreal Paris Mega Volume Miss Manga Black. Jag köpte den för endast 99kr i H&M. Det är skönt med rea ibland men man måste vara försiktigt eftersom ibland kan det vara produkter som är närliggande utgångsdatum. 
Dock såg min bra ut när jag öppna och använde den. 
Hur som helst ska jag sett den på reklam en massa och nu har jag äntligen köpt den. 
Den verkar bra, "Skapa manga-looken med hjälp av L'Oréals Mega Volume Miss Manga Mascara! Den flexibla borsten ger både övre och undre fransar megavolym, den avsmalnade formen hjälper nämligen till att skapa en 360 graders volym, upp till 15 gånger så mycket!

Den är enkel att applicera, och den härliga borsten samt formulan ger dina ögonfransar en otrolig volym som är inspirerad av den så häftiga manga-looken."-Lycko.se produkt beskrivning. 

Vi får se om det stämmer eller inte, jag vill inte kommentera något mer innan jag har testat den själv ett flertal gånger. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar