torsdag 25 september 2014

Vitamin D3

Nörd som jag är gjorde jag en research om Vitamin D3. Samt hypokondrien som jag är så tror jag att jag har D-vitamin brist eftersom jag varit inlåst från solen hela sommaren. Jag jobbade dessutom kvällsskift d.v.s vakna sent och kom inte ut förrän solen var nere och varje gång jag fått min chans så har jag haft täckande kläder(uniform). 

Nu när hösten är här så har jag känt mig extremt trött, jag sover nästan hela tiden känns det som. Dock har jag vaknat tidigare och haft en konstig sömn rytm men detta kanske beror på att jag har ändrat min dygn till normaltid. Jag har även känt andra symtom så som koncentrationssvårigheter, irritabilitet och muskelsvaghet. 

Hur som helst om jag har D-vitamin brist eller inte så bestämde jag mig för att beställa en burk kapslar från nätet. Enligt min research och omdömen ska detta supplement hjälpa med bland annat min trötthet. 
Visste ni även att D-vitamin är bra för skelettbildningen som sedan motverkar benskörhet i framtiden. D-vitamin motverkar också muskelsvaghet och hjärta-och kärlsjukdomar etc.

 Det är oftast äldre människor som har större behov att ta D-vitamin supplement eftersom dom sällan visas ute i solen, men eftersom jag också sällan sågs ute i solen så tror jag detta kommer vara bra för mig. Kanske som en energi-boost, samt flera olika orsaker som påverkar hälsan. Men framförallt känna mig lite piggare och mindre hängig. Dom säger tröttheten leder till depression under vintrarna! Men icke sa Nicke, i år är jag förbered. Behöver bara köpa en ny tjock vinterjacka så är jag färdig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar