onsdag 1 oktober 2014

Interior designer ''typ''

Idag fick vi åka till Ikea för att köpa grejer till företaget. Grejer, som i typ heminredning fast kanske mer kökssaker såsom tallrikar och glas. Saaaatu dissade så min pappa sällskapade mig. Haha, mer att han har körkort och jag pallar inte bära allt.

Fick företagets ''Business'' card. Asså, OMG lever livet. Jag vill inte skryta men fan vad jag älskar mitt jobb just nu.
Chillar med Satu, äter oss feta, bra chef, bästa kontorsmiljön, skön jobb och FÅR GÅ O SPENDERA FÖRETAGSPENGAR PÅ IKEA. Jag trivs bara utmärkt nu! Eller bättre. Haha.

Hur som helst, när vi väl kommer till IKEA så fanns det fullt med folk. Galet, med tanken att vi åkte så ''sent''.

Det blev sedan helt galet på Ikea.. Vi kunde inte alls komma överens om vad vi ville ha. Pappa bestämde nästan över allt vi skulle ha.

Jag sms:ade med chefen om hur budgeten såg ut och han var typ helt underbar. Liksom, VALFRIHETEN! Han sa att vi kunde ta det vi tyckte var finast. Fast pappa gick mer efter pris än utseende.

Tillslut fick jag välja lite grann i alla fall. Så det var väl det roligaste. Annars var det nog pappa som blev vår ''hem''inredare. Haha, men nu när jag kollar på allt så tycker jag ändå att det duger. Liksom, det är ju bara tallrikar and stuff.


Det fanns så många olika tallrikar, muggar och glas att välja emellan. Snacka om att ha beslutsångest. Vi krigade och sprang fram och tillbaka. Vi diskuterade och pappa blev helt tjurig. Han typ hatar Ikea. Men vi hittade till slut allt som ''vi'' kunde hålla med om.


Köpte ingen klocka men vi kollade på dem. Asså fulaste klockorna. 


Vår kundvagn med grejer. Blev ju inga inredningssaker utan bara det viktigaste som behövs i köket för att lägga maten/dricka. Det var även världens längsta kö. De stängde klockan 21.00. Så vi var väl där i ungefär två timmar. Ska i framtiden inte ha pappa som heminredare. Alltså, hahahahhaha det var bara kaos i samtalet. Men jag är nog nöjd med ''våra'' grejer.

 Dricksglas för vatten och liknande.
 Kaffemuggar. 
Lite större muggar för kanske te och med en tallrik.
Så att vi kan ha våra bullar på den. DET GÅR LIKSOM INTE ATT INTE FIKA!
Jag lovar, kommer bli såå fet.

Sen köpte vi tallrikar och diskställ osv.
Orkar inte ta bild på dem, men det var inget speciellt.

Sammanfattningsvis kanske inte den roligaste dagen som det kunde ha blivit men TANKEN var ju megakul. Fattar inte att chefen lät oss handla saker åt företaget och att man fick friheten till att välja precis vad som helst. Nu är jag ledsen, för i framtiden kommer vara fattig och inte ha råd att handla något. Hahahahhhahaha. FUN DAY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar