torsdag 9 oktober 2014

Pearl Powder Mask

Det kändes dags att gynna mig en ansiktsdag och försöka ta bättre hand om min hy. Har börjat få finnar igen. Inte mycket men i alla fall mer än vanligt.

Köpte denna ansiktsmask från Asien. Made in Korea.  Det var ett tag sedan jag köpte den så kommer tyvärr inte ihåg priset men tror inte den var så dyr. Inte lika dyr som alla svenska priser.

Pearl Powder Hi Collagen Essence mask. Det står att den ger huden en mer ''firming, convergence and brightening'' effekt. Vet inte vad allt det där betyder men det känns bra. Firming är väl mer fastare ansikte. Vet inte om det sa något. Haha.

Hur som helst, så ska man ha masken i ungefär 20-30 minuter men jag brukar ha kvar den över natten och sova i masken. Alla koreanska kändisar gör så.. så jag antar att det inte ska skada.

Hoppas att jag får en ''yngre'' hy som de flesta asiater verkar ha.










Jag ser inte klok ut.

Jag har använt denna mask tidigare och kan säga att resultat känns rätt bra. Huden känns mer ''mjukt'' och det känns mer glansigt om ansiktet. Inte glansigt som ett fettigt ansikte. Utan mer uppfriskande och glittrande känsla. 

En bra mask att ha under kvällen och vakna med en uppfriskande ansikte. Känns återfuktat och bra. Inte smärtsamt alls och inget som i Marshas pormask gegga där man måste ''lida pinn för att vara fin''. Yeah, I'm not down for that... haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar