onsdag 15 oktober 2014

Världens skolluncher!


Jag tyckte det var intressant och roligt att se vad som serveras för skolluncher i världen. 
Här är mina kommentarer när jag såg videon: 

-Storbritannien sheppads pie ofc. 

 -Amerikaner och deras chips. Det är därför folk äter skräpmat oftast eller är överviktiga där borta.

-Norges mat såg nyttigt ut. Macka med grönsak och jordgubbar.

-Frankrike tar priset med förrätt, huvudrätt och efterrätt.. lyx

-Rysslands skollunch ser ut som något jag lagat ihop en lat dag. Korv och gröt. Jag älskar det men de får det att se ut som fängelsemat i videon… hahah. 

-Japan's lunch ser väldigt nyttig ut, det är därför dom är så smarta och har fint hår. Massa fisk och järn.

-Fördomsfull som jag är, så trodde jag att indien skulle ha curry… my bad. Älskar curry!

-Syd Korea ser ut som fängelse mat. Dock med lite mer färg och nyttiga ingredienser.

Ja, jag hade jätte tråkigt och därför kommenterade jag till videon, och lite fördomsfull?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar