onsdag 24 april 2013

Dagens föreläsning 04: Juridik

Dagens föreläsning var skitbra! Lärde oss mycket och det var väldigt spännande och informationsrikt. Det var en hel del saker som vi inte visste om. Efter dagens event så har jag (J) personligen blivit mer intresserad av lagar. Jag trodde jag var mer intresserad av kriminella lagar men det här var lika spännande. Vill dock inte bli advokat, för så insatt är jag inte. Kanske gifta mig med en. Hahaaha. I wish.


Vi kanske borde dela med oss av dagens föreläsning men orkar inte. Haha. Nej men, det handlade i början om avtal. Saker man bör tänka på. Även självklara saker, för ibland händer det tråkiga saker. Muntliga avtal ska ha lika stor betydelse som skriftliga. Om man muntligt godkänner något så är det giltigt. Men med skrift är det mer att båda parter förstår innehållet av avtalet och det är enklare för förståelsen om vad man går med på. Och sedan som bevis om det skulle vara något. Dock sa dem att muntligt är giltigt, fast är osäker hur man bevisar att andra parten gick med på något om de nu har ändrat sig.

I alla fall, andra spännande saker togs upp som tex om marknadsföringslagen, patent, upphovsrätt mm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar