torsdag 14 augusti 2014

Black Head Pore Strip Drog av mitt ansikte

På grund av vädret så har jag börjat få sämre hy igen. Jag har fått massa finnar och blackheads. Därför tänkte jag testa min Black head pore strip som jag köpte nyligen från Fyniq's hemsida. Den ser ut såhär och appliceras rakt på ansiktet.
 Såhär såg jag ut när jag hade applicerat hela smörjan på facet. Försökte leka spa, det stelnade efter 20minuter och jag kunde bokstavligen inte röra ansiktet. Såhär peacefull såg jag ut innan den stelnade:
 Jag såg läskig o sur ut. Kunde inte röra ansiktet så fick se ut ungefär sådär under hela tiden innan jag pillade av masken.
Dock kom jag på att det kanske är endas för nästan och vanliga blackhead areas. Jag fick panik i början eftersom jag hade lagt för tunt vid yttre delen av ansiktet så jag kunde inte få av den. Sedan när jag fick tag och började dra av masken sved det som fan!! Det kändes som jag drog av mitt ansikte! Jag fick lite tårar, speciellt under ögonen eftersom det är jätte känslig där. Jag drog även av många hårstrån som hade fastnat.

Resultatet: det var lite smuts som kom ut! Som sagt, så tror jag att det är för näsan för det var där det kom ut som mest blackheads. Nästa gång ska jag endast köra näsan. Det var verkligen inte värt smärtan… Fast om man vill vara fin, måste man lida pin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar