fredag 15 augusti 2014

Göteborg - Dag 1

Idag vaknade jag 04.30 för att ta tåget till Göteborg. Kom till mamma runt 10. Blev åksjuk i snabbtåget, vilket sög. Var förmodligen för att jag åkte ''bakåt'', då min sittplats hade ryggen mot körriktning. Men det gick över när jag råkade somna, vilket var rätt skönt. Sov kanske en timme. Sedan hoppade jag av i Skövde för att byta tåg.

Vid stationen jagade en geting mig. Sprang runt som en idiot. Haha, såg säkert galen ut. För det första, var det ödet där jag stod. Alltså, jag var den enda personen. Sedan kommer getingen och fortsätter att jaga mig. Jag springer i cirklar och fram-o-tillbaka.

Sedan såg jag folk som stod längre fram i perrongen och insåg att jag förmodligen står för långt bak. Tur att jag gick fram, eftersom tåget var rätt kort och man har kanske 1 min på sig att kliva på.

Tog en selfie på stationen medan getingen var någonstans i närheten. Blev ingen bra bild då. F**king stress! Haah.


Tog ungefär en timme från Skövde till Alingsås, och sedan därifrån fick jag ta pendeln för att komma till mammas lägenhet. Hon bor inte exakt inne i Göteborgs Centrum. Hur som helst, hon bor riktigt nära till allt och det var verkligen lätt att hitta. Bakom lägenheten är ICA. BÄSTA. Gick dit med mamma och köpte lite fika.

Köpte godaste bullen och saft. Päron och ingefära. Ville testa den. Smakar som päron.
Helt ok. Den smakar som vanligt. Den är god.
Fikastund.

Efter det åkte mamma till jobbet. Jag var skittrött så jag gick och la mig. Sov till 14 tiden. Sedan kollade lite på TV och fixade lite käk.

Tog en till selfie.
Har inget bättre för mig så ska bli ultra-ego och börja ta massa selfies.

Efter några timmar uppe blev jag trött igen och tog ytterligare en tupplur. När mamma kom hem åkte vi till Ica Kvantum, som ligger en bit bort. Det var typ bara svenskar där. Vi var bokstavligen de enda svartskallarna. Fast folket här verkar sjukt trevliga. Har bara haft trevliga bemötanden. 




MAMMA KÖPTE MIG SMÖRGÅSTÅRTA. Mitt efterlängtade smörgåstårta. Vet inte hur mycket jag älskar det. Allt jag ville ha i år. Bästa mamma. Hon lagade även middag till oss. Fan har saknat det, mamma som tog hand om oss. Haha. 

Noodles. nomnomnoom.

Efter maten ville mamma visa mig runt lite så vi tog en promenad. Fick inte så bra bilder då det började bli mörkt. 

Kanske var bra att det var mörkt eftersom orkade inte se bra ut på bild. Haha, gick ut med mina lodarkläder (aka vardagskläder). Lol. Hur som helst, finaste utsikten (som kanske inte ses lika bra på bild som irl).

Vi gick till stranden. Helt ödet. Sjukt fint.
Vi gick slutligen till centrum men allt var stängt. Bild från på vägen hem.
Det var faktiskt mörkare i verkligheten och inga gatlampor var tänt. Fast nu på bilden ser det ju värsta ljust ut. Fail.

Så vad är min första intryck av Göteborg? Jag älskar det! Det är lugnt och trevligt och allt är renare. Inne i pendeltåget var det så rent. Aldrig sett det så rent i Sverige eller Stockholm. Skäms ju nästan. Deras kommunaltrafik är rätt dyr men UTSIKTEN. OMAHJAHHHHD. Borde tagit bild. Får göra det imorgon eller något. Så fint. Över hektar av vatten. Shit. Älskar det. Har inte riktigt umgåtts med folk eller så men hittills gillar det jag ser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar