fredag 1 augusti 2014

FRÄCHT, typ inte helt riktigt...

Tja, kom tillbaka till stockholm runt 17 tiden. Vi var helt utmattade och slängde oss i sängen. Resan började med att vi åkte till ett ställe i Uppsala för att hämta min dammsugare och madrass vilket tog ca 2h. Sedan åkte vi vidare till Västerås 1&halv timme och hämtade ut mina nycklar till den nya lägenheten. Då berättade hon som arbetade på kontoret: "Vi har dock inte fått in en besiktningsprotokoll, gå kika in lägenheten och rapportera till oss om det är något utöver det vanliga…" 

Jag var superglad i början, fast när vi kom fram till lägenheten gick det åt skogen. Jag hade förväntat mig det vanliga, rent o fräscht! Det visade sig vara helt tvärtom, skit äckligt. Dörren var öppen och stod på glänt när vi kom fram till min våning. Jag knackade på dörren fast ingen var där. När vi kom in såg vi det här: 
Helt kaos, toalettstolen, kylfacket låg på golvet och själva garderob "korgen" hängde på dörren sådär. 

 Toalett utan sists.. >< vem gör något sådant?
 Smutsigt…. och dammigt överallt. Massa fläckar på väggarna, garderoben, golvet och a i princip överallt.
 Smutsigt i kylen och frysfacket helt icke defrost. 


Tog en massa bilder, när ni flyttar in glöm inte att vara noggranna. Jag hade otur denna gång! Dock ska dom hyra in en städfirma och städa hela min lägenhet och som förra ägaren får stå för. Förväntar mig en fräschare eller åtminstone ren lägenhet då! Yes, jag är en klagogumma men detta tolereras ej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar