tisdag 12 augusti 2014

En Missnöjd kund

Kommer skriva värsta klagomålet så om ni inte vill läsa detta så kan hoppa över texten redan nu! 
Idag flyttade vi klart alla mina grejer till Västerås. Det tog oss ungefär en hel dag! Vi hyrde en hyrbil och fyllde den helt med säng och grejer. Efter flera timmar av körning så kom vi fram, lägenheten såg mycket fräschare än sist. Dock hade städaren missat att städa några ställen men eftersom jag inte var på bästa humör lät jag det gå. 

Vi blev klara ganska snabbt, ungefär 1h 30min senare. När klockan var prick 15:00 stod jag och väntade i min port. Jag hade bokat mitt paket att köras ut och vara framme klockan 15 eftersom vi hade bråttom tillbaka till Stockholm. Jag var jätte stressad, vi väntade i över 20min och eftersom föraren inte dök upp så ringde jag postnord logistics igen och fråga dom vart mitt paket var. Då visste dom inte och efter 10 minuter fick jag höra att dom ska köra ut mitt paket nu. Jag var irriterad eftersom jag hade ringt och bokat in dagen innan specifikt kl: 15:00 och att föraren skulle ringa mig. Då fick jag vänta ytligare och tillsist efter 1timme och 10minuter kom dom. Dock stod han och snacka med en person i typ 10 min innan han körde fram till byggnaden, även fast jag hade frågat honom snällt om det var rätt postbil och att jag hade väntat över 1 timme. Fast det var ju inte hans fel från början, dock var jag inte glad alls. Jag har nog aldrig varit så arg. Förmodligen för att jag har väntat mer än 2 veckor och att jag var stressad. Kändes inte okej alls, jag menar ja misstag händer. Dock kostade denna timme mig en extra peng för hyra flyttbilen och en massa tid. En missnöjd kund verkligen, jag hoppa verkligen att detta inte händer igen. 

Sedan när jag öppnade mitt paket blev jag ännu mer besviken… Spegelskåpet kom fram i dålig skick som såg ut som en secondhand. Lacken var skadad på flera ställen och träet var sprucken. Skrev dock ett mail till företaget. Jag tänker nog aldrig köpa något mer från VidaXL. 







Och om ni undrar varför lämnar jag inte bara tillbaka den? Jo för det skulle ta mig en evighet och kosta mig ytligare mer tid och ännu mer avgifter! Just nu vill jag bara få ersättning eller något för all besvär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar